POZNAJ NASZYCH SPECJALISTÓW
Najlepsi specjaliści to priorytet w Terapii Malucha. Istotne jest nie tylko doświadczenie i wiedza, ale również otwartość i zaangażowanie. Terapeuci w Terapii Malucha to osoby z pasją, o ciepłym usposobieniu, którzy kochają swoją pracę i dzieci z którymi pracują. Jesteśmy gotowi, aby wesprzeć Twoje dziecko, wykorzystując całą naszą wiedzę i doświadczenie.
Specjaliści pracujący w gabinecie Terapia Malucha w Gdyni:
mgr Anna Kańciurzewska – psycholog dziecięcy
mgr Paulina Obrał – psycholog dziecięcy
mgr Marzena Krzykalska – psycholog kliniczny, psychoterapeuta
mgr Greta Dąbrot – psycholog dziecięcy
mgr Oliwia Balewska – neurologopeda


mgr Anna Kańciurzewska
Psycholog dziecięcy
W naszym gabinecie prowadzi konsultacje dla rodziców oraz koordynuje wszystkie terapie. To właśnie Panią Anię usłyszycie, dzwoniąc do nas.
Jako specjalista psychologii klinicznej, posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z małymi dziećmi. Specjalizuje się w pracy z dziećmi z Całościowymi Zaburzeniami Rozwoju, Mutyzmem Wybiórczym, zaburzeniami lękowymi, trudnościami w zachowaniu, problemami społecznymi.
Jest Autorką serii książek dla dzieci „Tomcio rozwiązuje problemy” w których przybliża podstawowe trudności dzieci takie jak: kłopoty ze snem, trudne emocje, złość i agresja.
Więcej o kwalifikacjach
Swoje doświadczenie zdobywała pracując w poradni psychologiczno-pedagogicznej, Ośrodku Rehabilitacyjno Edukacyjno Wychowawczym i przedszkolu terapeutycznym. Uczestniczyła w Szkole Konsultacji w nurcie rodzicielstwa bliskości. Odbyła wiele szkoleń i warsztatów doskonalących, między innymi:
- „Autyzm nie musi być wyrokiem – współczesne metody diagnozy, terapii i leczenia”
- „Trening Umiejętności Społecznych” i „Trening Umiejętności Społecznych – terapia grupowa”
- „Narzędzie M-CHAT-R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka”
- „Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania”
- „Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji”
- „Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych – usprawnianie pracy lewej i prawej półkuli mózgu”
- „Stymulacja procesów myślenia”
- „Terapia motoryki ręki dzieci z zaburzeniami w rozwoju i MPDz” I i II stopień
- „Mutyzm wybiórczy – metody i techniki pracy”
- „Terapia behawioralna dzieci z autyzmem

mgr Paulina Obrał
Psycholog dziecięcy
W naszym gabinecie prowadzi terapię i diagnozę psychologiczną.
Posiada ponad 5 – letnie doświadczenie w pracy z osobami z całościowymi zaburzeniami rozwoju, zarówno dziećmi, jak i osobami dorosłymi. Na co dzień, wpiera rozwój dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, trudnościami lękowymi i społecznymi, prowadzi terapię rozwijającą obszary deficytowe; współprowadzi obserwacje przesiewowe.
Nieustannie rozwija swój warsztat pracy, biorąc udział w specjalistycznych szkoleniach, dotyczących m.in. diagnozy całościowych zaburzeń rozwoju, terapii behawioralnej, komunikacji alternatywnej (AAC), rozwoju mowy u dzieci, radzenia sobie z zachowaniami trudnymi.
Interesuje się tematyką, związaną z m.in. traumą relacyjną, kształtowaniem się wczesnodziecięcej więzi i jej wpływie na kształtowanie osobowości, dysfunkcjami w systemie rodzinnymi, tj. odwrócenie ról (parentyfikacja), wyrażaniem emocji, pracy ciałem i podświadomością (wewnętrznym dzieckiem) oraz zaburzeniami okresu dzieciństwa.
Już jako 10 – letnia dziewczynka, wiedziała, że chcę zostać psychologiem. Psychologia nie jest dla niej zawodem. Jest pasją, stylem życia. W swojej pracy, za najważniejsze uważa, budowanie poczucia bezpieczeństwa i więzi z dzieckiem, akceptowanie go ze wszystkim, co wnosi oraz wrażliwością na jego potrzeby.
Dodatkowe kursy i szkolenia
- „Narzędzie M – Chat – R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka”
- „Diagnoza autyzmu i zaburzeń pokrewnych”
- „Diagnoza i terapia dzieci z Zespołem Aspergera”
- „Rozwijanie mowy u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu”
- „Terapia behawioralna dzieci z autyzmem” III stopniowy kurs doskonalący
- „Radzenie sobie z zachowaniami trudnymi u dzieci z zaburzeniami rozwoju”
- „Pozytywne wspieranie zachowań”
- „MAKATON, program rozwoju komunikacji”
- „Seksualność dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną i autystycznym spektrum zaburzeń”
- Kurs wprowadzający „Johansen IAS”
- „Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne”
- Wprowadzenie do metody „Growth through Play System”
- Kwalifkacyjny kurs pedagogiczny

mgr Oliwia Balewska
Neurologopeda
W naszym gabinecie zajmuje się terapią logopedyczną, wczesną interwencją logopedyczną, diagnozowaniem, terapią motoryki ręki. Pracuje głównie z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Swoją wiedzę z logopedii zdobywała na Uniwersytecie Gdańskim. Specjalizuje się w neurologopedii.
W swojej pracy indywidualnie podchodzi do każdego małego pacjenta, łącząc terapię z zabawą. Nie stosuje dyrektywnych form terapii.
Ukończyła wiele szkoleń i warsztatów, doskonaląc sie w zawodzie logopedy z zakresu:
- Logorytmika
- Diagnoza i terapia ORM
- Terapia zaburzeń artykulacji
- Efektywne metody terapii rotacyzmu

mgr Greta Dąbrot
Psycholog dziecięcy
W naszym gabinecie prowadzi terapię indywidualną oraz grupową.
Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi z całościowym zaburzeniem rozwoju, trudnościami w zachowaniu, problemami społecznymi. Prowadzi terapię rozwijającą obszary deficytowe. Swoją wiedzę z zakresu psychologii zdobywała na University of Leeds w Wielkiej Brytanii. Obecnie jest w trakcie studiów z zakresu przygotowania pedagogicznego.
Posiada certyfikat trenera umiejętości społecznych, wiedzę z zakresu komunikacji alternatywnej (AAC) oraz terapii behawioralnej. Posiada doświadczenie w badaniu obszarów deficytowych za pomocą testu VB-MAPP.
Dodatkowe kursy i szkolenia
- „Terapia Behawioralna w Teorii i Praktyce, III Modułowy Kurs Bazowy” – Centrum Terapii Behawioralnej
- „Trening Umiejętności Społecznych” – Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości
- „Akademia Nauczyciela Wspomagającego” – Cognitus Centrum Szkoleń
- „Trudne zachowania u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym” – Cognitus Centrum Szkoleń
- „Funkcjonowanie uczniów ze spektrum autyzmu w przedszkolu i w edukacji wczesnoszkolnej” – Cognitus Centrum Szkoleń
- „Terapia oddechowa u dzieci” oraz „Wspomaganie rozwoju sensomotorycznego w pierwszych latach życia dziecka” – Łukasz Mański
- „Mózgowa organizacja mowy – afazja dziecięca” – Magdalena Kuczkowska
- „Od zabawy do precyzji – ćwiczenia i zabawy rozwijające sprawność motoryczną ręki” – warsztaty metodyczne

mgr Marzena Krzykalska
Psycholog kliniczny, psychoterapeuta
W naszym gabinecie prowadzi terapię indywidualną.
Pracowała w przedszkolach, Ośrodku Wczesnej Interwencji, niepublicznej poradni psychologiczno – pedagogicznej, ośrodku terapeutycznym. Jest psychologiem klinicznym, terapeutą integracji sensorycznej, nauczycielem dyplomowanym. Obecnie rozwija umiejętności w terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach i psychoterapii dzieci i młodzieży w nurcie poznawczo – behawioralnym.
„Wierzę w to, iż rodzice kochają swoje dziecko i starają się, jak najlepiej pełnić swoją rolę. Znają je jak nikt inny i pragną dla niego jak najlepiej. Jestem wdzięczna, że mogę towarzyszyć im w tej drodze. Pragnę aby byli w tym coraz lepsi. Ważny jest dla mnie mały człowiek, budowanie jego poczucia wartości, szacunek do jego emocji i potrzeb, aby mógł stawiać czoła pojawiającym się wyzwaniom.”
Dodatkowe kursy i szkolenia
- 2 letnie szkolenie przygotowujące do certyfikatu PTP (zaświadczenie wydane przez Instytut Psychiatrii i Neurologii w Warszawie).
- Kurs kwalifikacyjny z zakresu przygotowania pedagogiczno – metodycznego do zajmowania stanowiska nauczyciela
- Roczne Studium Pomocy Psychologicznej i Psychoterapii (dyplom wydany przez Ośrodek Terapii i Edukacji Psychologicznej w Sopocie).
- Terapeuta terapii integracji sensorycznej
- Szkolenie dla realizatorów Programu Przyjaciele Zippiego
- Szkolenie: Szkoła dla Rodziców i Wychowawców – trening umiejętności wychowawczych
- Szkolenie Metody Dobrego Startu
- Specjalistyczny kurs nt. Dysleksja rozwojowa, teoria, diagnoza, terapia pedagogiczna
- Uprawnienia diagnostyczne do Skali Inteligencji Stanford-Binet 5
- Szkolenie z zakresu terapii krótkoterminowej poziom A (w trakcie – organizowane przez Centrum Terapii Krótkoterminowej w Łodzi).
- Roczna szkoła psychoterapii dzieci i młodzieży (od stycznia 2023 organizowana przez Centrum Terapii Poznawczo Behawioralnej w Warszawie)